5 tips voor meer conversie

Overzicht

    Conversie, volgens Wikipedia betekent het: de omzetting van sitebezoek naar een bepaald conversiedoel, bijvoorbeeld een bestelling of betaling, doorgaans uitgedrukt als een percentage van de sitebezoekers dat converteert tot het conversiedoel. En dat klopt, want conversie heeft te maken met je website. Uiteindelijk wil je dat mensen op je website komen, lezen en overgaan tot actie door op de contact- of koopknop te drukken. En bam: je hebt een conversiedoel bereikt!

    1.     Kijk door de ogen van jouw bezoekers

    Eén ding dat ik altijd zeg is: jouw website is niet voor jou. Nu denk je misschien: “Huh? Het is toch mijn bedrijf?” Dat klopt, maar jouw website moet klanten aantrekken, dus moet je zorgen dat je website ook aantrekkelijk overkomt om daadwerkelijk de juiste klanten aan te trekken.

    Dit begint natuurlijk bij de juiste teksten.

    Jouw websitebezoekers kijken bijvoorbeeld naar dingen zoals:

    • Spreken de kleuren mij aan?
    • Kom je toegankelijk over?
    • Is dit een échte expert op dit vakgebied?
    • Vind ik makkelijk wat diegene biedt?
    • Opent een volgende pagina snel als ik doorklik (laadsnelheid)?

    En zo zijn er meer dingen die door het hoofd van jouw websitebezoekers rondgaan, zodra ze je website bezoeken. Probeer daarom eens door de ogen van jouw bezoekers te kijken.

    2.     Zorg voor pakkende en originele teksten

    Teksten maken (of breken) je website. Je kan nog zo’n mooie lay-out hebben, zonder goede teksten ga je geen conversie bereiken. Zorg daarom dat je met een gerichte strategie aan de slag gaat als je nieuwe webteksten gaat schrijven. Wéét voor wie je schrijft en start met een zoekwoordenonderzoek om inzichtelijk te krijgen waar jouw ideale klant naar zoekt in Google. Zo weet je zeker dat je de juiste woorden gebruikt. Woorden die niet alleen maar woorden zijn, maar ook daadwerkelijk binnenkomen bij jouw websitebezoekers.

    Wil je zeker weten dat iemand met verstand van conversie jouw teksten schrijft? Laat je webteksten dan schrijven door een tekstschrijver.

    3.     Gebruik een duidelijke call-to-action

    Eén van de meest gemaakte fouten (in mijn ogen) is dat veel websites een goede call-to-action missen. Zorg altijd dat je meerdere knoppen met een call-to-action toevoegt op je verkooppagina of homepage. Niet alleen help je jouw bezoekers door naar de juiste pagina te navigeren, het zorgt er ook nog eens voor dat mensen gemakkelijk jouw dienst of product kunnen kopen (of informatie kunnen ontvangen). Het is maar net waar jouw knop naartoe linkt.

    Tip: laat die call-to-action knop dan ook opvallen door ze een opvallende kleur te geven.

    Tips voor meer conversie

    4.     Verwerk reviews op je website

    “Social proof” is belangrijker dan ooit. De kans is namelijk groot dat je veel concurrenten hebt, dus waarom zou die ene websitebezoeker nou voor jou kiezen? Juist daarom is het zo belangrijk om je website te voorzien van reviews.

    Tips om reviews te verzamelen:

    • Vraag jouw klanten na het afronden van een opdracht om een review te schrijven;
    • Gelijk een SEO-tip: vraag om dit in Google te doen bij Google mijn bedrijf. Hoe meer reviews jouw bedrijf heeft, hoe beter voor jouw ‘rankings’ in Google;
    • Natuurlijk kun je ook vragen om dit op jouw zakelijke Facebookpagina op LinkedIn te doen, zorg ervoor dat je alle reviews op één plek verzamelt;
    • Er zijn koppelingen met je website, zodat reviews automatisch in je website verwerkt worden. Maar let op: negatieve reviews kunnen hier ook tussen staan, houd dit dus goed in de gaten.

    5.     Zorg voor passende foto’s of beeldmateriaal

    Professionele foto’s en afbeeldingen versterken jouw expertstatus. Je komt nou eenmaal professioneler over als je goed beeldmateriaal hebt. Zeg nou zelf: een selfie waarin je vriendelijk lacht komt niet het meest professioneel over. Het is daarom zeker de moeite waard om te investeren in goede foto’s. Pluspunt: dezelfde foto’s kun je natuurlijk ook gelijk gebruiken voor je blogs en sociale media.

    Copywriter den haag

    Genereert jouw website genoeg conversie?

    Ik hoop dat je nu wat wijzer bent over alles rondom conversie. Het is – wat mij betreft- vooral belangrijk om te blijven monitoren wat wél en niet werkt.

    Om meer conversie te bereiken, is het raadzaam dat je:

    • Kijkt door de ogen van jouw bezoekers; is alles duidelijk te vinden?
    • Zorgt voor pakkende én originele teksten;
    • Goede foto’s en beeldmateriaal laat zien;
    • De juiste call-to-action en duidelijke knoppen gebruikt;
    • Reviews plaatst op verschillende plekken op je website.

    Krijg jij genoeg aanvragen via je website of kan het stiekem wel beter? In de Teksttoppers Academie laat ik je stap voor stap zien hoe je meer conversie krijgt door kneitergoede teksten te schrijven én SEO op de juiste manier in te zetten. Natuurlijk kan ik de teksten ook voor je schrijven. Neem gerust contact met me op voor meer informatie of een vrijblijvende kennismaking.

    Werkboek-Gratis-SEO-Schrijftips-204x300

    Ontvang gratis mijn SEO-schrijftips!

    Met mijn SEO-schrijftips kan jouw website beter gevonden worden in zoekmachines als Google. Begin vandaag nog!

    Ebook - Werkboek - Verticaal
    Lees hier mijn privacybeleid
    tips voor meer conversie

    Mijn laatste blogs

    Flamingo in water uitbeeldend vakantiegevoel, past bij blog met tips over out of office bericht

    Een origineel out of office bericht? Gebruik deze tips!

    Joehoe, jouw vakantie staat voor de deur; tijd voor een break! Die fijne tijd waarin je eindelijk even ontsnapt aan de dagelijkse sleur van e-mails, vergaderingen en deadlines. Maar voordat je...
    Wat is affiliatemarketing uitgelegd in een visual.

    Wat is affiliatemarketing en hoe werkt het

    Affiliatemarketing is een manier om (relatief makkelijk!) online geld te verdienen. Het wordt steeds populairder onder zowel beginnende als ervaren ondernemers. Zelf ben ik hier al een tijdje mee aan...
    Google Update Tekstschrijver

    Google update: waarom een tekstschrijver onmisbaar is

    Iedere keer als Google een update aankondigt, is de online wereld in rep in roer. Zo ook bij de helpful content update die Google aankondigde. Behalve de mensen die teksten...
    Scroll naar boven